joi, 14 ianuarie 2010

la aniversară


e greţos tot festivismul prilejuit de aniversări/comemorări ale "neperechilor" culturii/neamului. spiritul gregar şi obedienţa comunistă, lipsa de imaginaţie şi ipocrizia colosală - astea sunt tuşele a 99,9999% dintre "manifestările culturale dedicate lui XXXX şi ocazionate de împlinirea...........". şi pentru că începe una din cele 2 zile din an când năvălim cu bocancii în poezia şi memoria lui eminescu, eu postez o poezie de minulescu.


sonet


în ţara mea, tot cerul pare-o pată

de sânge, scurs din raza unui soare,

ce-abia-şi deschide ochii-n zări; şi moare

ca cei muşcaţi de-o gură-nveninată!


în ţara mea, pe marea frământată

în aiurări de vânturi funerare,

nu vezi plutind corăbii albe-n zare

purtând pe bord plecaţii de-altădată!...


în ţara mea nu-s flori ca-n altă ţară

şi cântece de dragoste nu sunt;

şi-n ţara mea - tăcuţi ca-ntr-un mormânt -


cei vii şi-aşteaptă rândul ca să moară;

pe câtă vreme morţii... cine ştie?...

aşteaptă-o zi ca-n alte ţări să-nvie!...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu